Tuesday, May 12, 2009

SELIPAR JAMBAN vs HIGH HEELS

i-PANEMA bought on DEC 2008

dari dulu saya suka pakai selipar

yang kat atas ni selipar fevret saya sekarang
kakak saya kata ini SELIPAR JAMBAN
tapi..SELIPAR JAMBAN ni la yang dah banyak berjasa
selipar jamban yang sungguh HEBAT
dari penang-kl-johor dan merata tempat lagi dia dah pi
yang paling best..
pi opis pun saya pakai SELIPAR JAMBAN ni
betapa tinggi martabat SELIPAR JAMBAN saya
tp kat opis still de spare satu HIGH HEELS la (for emergency..)
bukan apa..HIGH HEELS ni selalu menyakitkan kaki
bising pulak tu..mengganggu ketenteraman..huhu

actually...saya menunggu kalau2 ada sale selipar i-PANEMA kat mana2
saya nak beli SELIPAR JAMBAN baru
atau de sesiapa nak belikan saya SELIPAR JAMBAN baru??
saya size 6...
sila la bli satu untuk saya..

moral:
don't judge a slipper by its appearance. walaupun nampak murah (x murah sangat), nampak cam selekeh (ok je), nampak cam takde standard (hey..ok pe dr kaki ayam), tapi.... tu la yang terbaik. tidak menyakitkan kaki, tidak licin dan menyebabkan si pemakai tergolek, sangat ringan dan selesa.

sebenarnye bukan nak cakap pasal selipar sangat. tapi cam ni..jangan pandang yang nampak sempoi itu tiada apa2, yang diam itu tiada harga, yang buruk itu hina. yang nyata, ia hanya mahu bersederhana kerana ia tau mana nak letak diri. bukan bising dan menyakiti. walaupun panggilan cam hina (SELIPAR JAMBAN) tapi dia tetap memberi keselesaan. bukan panggilan cam ternama (HIGH HEELS) tapi sangat menyakitkan dan memenatkan... bunyi pun membingitkan. tuk tak tuk tak...wahaha..BINGIT!

No comments:

Post a Comment